Giorgio Olivero (ToDo)
[lang_it]
ToDo (www.todo.to.it) è uno studio di design di nuova generazione fondato nel 2007. ToDo progetta per una popolazione che respira in digitale: persone che ogni giorno parlano, ascoltano, amano e vivono in un mondo ridefinito dall’emergere del mobile web, dei social network, del physical e pervasive computing.
Giorgio Olivero è un interaction designer. È tra i soci fondatori di ToDo, dove si occupa dell’attività di coordinamento progettuale e di direzione creativa.
Nel 2004 si è diplomato al Master in Interaction Design dell’Interaction Design Institute Ivrea, per cui ha co-sviluppato il progetto della piattaforma di physical-computing InstantSoup. È stato direttore creativo del festival ‘BIP – Building Interactive Playgrounds’ nelle edizioni 2006 e 2007 dove ha anche tenuto il workshop ‘TouchDown, D.I.Y. videogame controllers’.
Nel 2008 ha co-curato la mostra ‘C.Stem, Breeding Objects’ (www.cstem.it) un’evento dedicato all’esplorazione di strategie generative e computazionali nell’ambito del design.
Maggiori informazioni su:
- http://www.todo.to.it
- http://flickr.com/photos/todotoit/
- http://twitter.com/todotoit
- http://www.vimeo.com/todotoit/videos
- mail: giorgio [at] todo.to.it
[/lang_it]
[lang_en]
ToDo (www.todo.to.it) is a next-gen design studio based in Italy and founded in 2007.
While designing near-future projects today, we focus on dialogue, exchange and community through the integration of ideas, interactivity and technology. The outcome is a steady stream of new experiences that question and redefine the relationship between technology, products, services and smart environments for the twenty-first century.
Giorgio Olivero is an interaction designer and one of the studio co-founders. At ToDo he takes care of design management and crative direction.
In 2004, he graduated from the Masters programme in Interaction Design from the Interaction Design Institute Ivrea (Italy). While at Interaction-Ivrea, Giorgio co-developed the InstantSOUP platform for teaching physical-computing. He has been the creative director of the ‘BIP – Building Interactive Playgrounds’ festival in 2006 and 2007.
While at BIP he also ran ‘TouchDown’, a D.I.Y. videogame controller hacking workshop.
In 2008 he co-curated the exhibit ‘C.Stem, Breeding Objects’ (www.cstem.it) an event to investigate computational design scenarios from digital fabrication to mass-customization.
He can be reached at:
- http://www.todo.to.it
- http://flickr.com/photos/todotoit/
- http://twitter.com/todotoit
- http://www.vimeo.com/todotoit/videos
- mail: giorgio [at] todo.to.it
[/lang_en]